آموزش جنسیسکس تراپیمطالب و اخبار

مدت زمان مطلوب رابطه جنسی چقدر است؟

تاثیر تعداد دفعات و مدت زمان معاشقه بر زنان

بخش اصلی یک رابطه ی جنسی را دخول و انزال تشکیل نمی دهد، بلکه برخلاف تصورات، معاشقه بخش اصلی آن است. از آن جایی که بیشتر زنان تنها با نزدیکی و دخول به ارگاسم نمی رسند، معاشعه نقش اصلی را در رساندن آن ها به ارگاسم و انزال آن ها دارد. مطالعات انجام شده روی تعداد و مدت زمان معاشقه نشان می دهد، هرچه زن معاشقه کمتری داشته باشد، میل و لذت جنسی او کمتر شده و مشکل تر ارضا می شود و زمانی که این اتفاق روی می دهد، باعث کاهش رضایت او از رابطه ی جنسی و درنهایت سرد مزاجی او نسبت به دفعات بعدی رابطه می شود.
در یکی از مقالات منتشر شده درباره ی مدت زمان مطلوب رابطه، بیان شده است هرچه معاشقه طولانی تر باشد، لذت جنسی از رابطه ی بیشتر بوده و ارگاسم او سریع تر روی می دهد و درنتیجه رضایت او از رابطه افزایش می یابد.
زمانی که ارگاسم زن روی می دهد، سطح هورمون استروژن در بدن او افزایش می یابد. افزایش سطح هورمون استروژن باعث منظم شدن سیکل قاعدگی زن و فعال شدن او از نظر جنسی می شود.
ازفواید دیگر معاشقه صحیح، این است که توانایی باروری یک زن تا حد زیادی به منظم بودن عادت ماهانه او بستگی دارد؛ پس زنانی که فعالیت جنسی بیشتری دارند کمتر دچار مشکلات ناباروری می شوند.

مدت زمان یک رابطه جنسی ایده آل

اگر زوج ها از کیفیت رابطه ی جنسی خود رضایت داشته باشند، می توانند از بسیاری از خطاها و مشکلات چشم پوشی کنند و یک دیگر را ببخشند. یک رابطه جنسی ایده آل در زمان کوتاه اتفاق نخواهد افتاد و نیاز به زمان مطلوب دارد. هنگامی که مدت زمان کل رابطه ی جنسی یعنی دخول و معاشقه و … کمتر از ۳۰ دقیقه باشد، قطعا مورد پسند شریک جنسی نخواهد بود؛ زیرا هر فرد از تن دادن به رابطه انتظاراتی دارد که نیاز دارد آن ها برآورده شوند و در صورتی که برآورده نشوند، باعث نارضایتی او از رابطه می شود. مشاوران مسائل جنسی معتقدند، یک رابطه ی جنسی ایده آل قطعا بیشتر از ۳۰ دقیقه وقت نیاز دارد. برای رسیدن به این زمان مطلوب، زوج ها باید معاشقه های طولانی داشته باشند و همیشه به یک صورت در رابطه عمل نکنند و به رابطه ی جنسی خود تنوع ببخشند. این کار باعث می شود رابطه ی جنسی برای آن ها نه تنها خسته کننده نباشد، بلکه بتوانند لذت بیشتری را از رابطه کسب نمایند. مهم ترین فایده رعایت مدت زمان مطلوب رابطه، رضایت و برآورده شدن نیاز های دو طرف است.

مدت زمان مطلوب رابطه جنسی واژینال

بسیاری از افراد تصور می کنند هرچه رابطه ی جنسی واژینال طولانی تر شود، کیفیت آن بیشتر است اما تحقیقات انجام شده نشان می دهد، طولانی شدن بیش از حد نرمال رابطه ی جنسی تاثیرات منفی در کیفیت آن دارد و می تواند بی میلی جنسی را برای زوج ها ایجاد نماید.
در یکی از تحقیقات انجام شده توسط سکس تراپیست ها در آمریکا، نشان داده شد ۸۸ درصد زوج ها، مدت زمان مطلوب ۷ تا ۱۳ دقیقه را برای رابطه ی جنسی خود می پسندند و تجاوز از آن را خسته کننده و فاقد لذت بیشتر می دانند. لازم به ذکر است این مدت زمان ۷ تا ۱۳ دقیقه که به عنوان زمان مطلوب شناخته می شود، تنها برای دخول و انزال است و کل دوره ی رابطه ی جنسی که شامل معاشقه و موترد دیگر است دارای مدت زمان بیشتری خواهد بود.
بعضی از زوج ها برای طولانی کردن رابطه ی جنسی خود، اقدام به مصرف داروهای گوناگون می کنند که پزشکان آن ها به شدت از این کار منع می کنند؛ زیرا طولانی کردن زمان دخول و رابطه ی واژینال نه تنها فایده ندارد، بلکه می تواند با از بین بردن مخاط واژن، ضرر هم داشته باشد.

چگونه مدت زمان رابطه جنسی را افزایش دهیم؟

برای افزایش مدت زمان رابطه ی جنسی و رسیدن به حد مطلوب، نباید در هنگام برقراری رابطه ی جنسی شتاب زده عمل کرد و سریعا به سراغ دخول و انزال رفت؛ بلکه نوازش ها و بوسه های قبل از رابطه ی جنسی نقش مهمتری نسبت به خود رابطه ی جنسی دارند. این اعمال برای رسیدن زنان به ارگاسم بسیار مهم هستند. سعی کنید به حرف های همسر خود قبل و در طول رابطه گوش دهید و با مهربانی و گشاده رویی رابطه ی جنسی را پیش ببرید و نخواسته باشید سریعا رابطه را به پایان برسانید. از کارهای دیگری که برای افزایش زمان رابطه می توانید انجام دهید تا به حد ایده آل برسد، تغییر در شیوه رابطه است که این کار را می توانید با انتخاب و سنجش پوزیشن های مختلف و یا استفاده از کاندوم های مختلف انجام دهد. مردان بهتر است اول سعی کنند زن را به ارگاسم برسانند و بعد خود با تحریک کمی به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسند، این کار رضایت جنسی هر دوطرف را افزایش داده و مدت زمان ایده آل را برای رابطه فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا